31 Temmuz 2011 Pazar

Okul lakapları

İtiraf edin çoğunuzun okulda bazı lakapları vardır ki bende o mağdurlardan birisiyim. Seni o lakapla çağırmaları bir işkence olur bazen. Sadece okulda da olmaz, dışarda da seslenirler sana lakabınla. O yüzden arkadaşlarında iyi bir izlenim bırakman gerekir. Eğer iyi bir izlenim bırakmazsan 'inek, eşşek, kedi, tavuk' gibi hayvan isimlerine kalırsın. Ama iyi bir izlenim bırakırsan bayağı güzel lakaplara düşersin. Bu iş şansa da bakar.

Benim lakabım 'LEO'ydu. Gelme şekli ise;
7. sınıfta, okulun ilk gününde,İngilizce dersinde, İngilizce öğretmeni'yle konuşuyorduk. Hepimize burcumuzu soruyordu. İngilizcelerini de tabii. Sıra bana geldiğinde;
-İsmin ne senin?
-Merve
-Peki, bana burcunu söylermisin?
-Aslan
-İngilizcesini söyleyebilirmisin?
Bir an durakladım ve kaskatı kaldım. Hoca'nın yanında yanlış birşey söylemeye cesaret edemedim. O kadar utandım ki utancımdan yerin dibine girdiğimi hissetmişimdir. Bembeyaz olmuşum arkadaşlarım hep öyle söylerler.
-Söyleyemicekmisin? Tamam ben söyliyim. Aslandı değil mi?
-E-evet ^^,
-Leo. Leo Franco
Şaşırıp kaldım. Dalga geçtiğini anladım ama yani kaleciye ve erkeğe benzer bir halimde yoktu
-Efendim?
-Şaka canım, şaka. ^^
O günden sonra herkes bana LEO diye seslenmeye başladı. Bazen hoşuma gitmese de ağızları alıştığı için birşey de yapamadım. Onlar için hep ben 'LEO' veya 'Leo Franco' diye hatırlanıcam. Burcumla hatırlanmak çok hoş bir duygu. İlk başlarda alışamadığım için çok garip geliyodu;
-Leo, bana kalem versene
-Leo, saç tokanı nerden aldın?
-Leo, tahtaya çık*
*Artık öğretmenler bile bana Leo diye sesleniyorlardı.
-Leo şu sorunu cevabını ver
-Leo, sus
-Leo, come with me!
İlk başlarda gerçekten çok can sıkıcıydı. Ama 8. sınıfta hiç zorluk çekmedim. Annem bile öğrenmiş olsa gerek bana burcumla ilgili kupa almış, üstünde de LEO yazıyo. Onu kullanmak 7. sınıfı hatırlatsada, sadece geçmişte kaldığı için gülmekle yetiniyorum.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Cielo Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger