2 Ağustos 2011 Salı

Tercihler

Kafayı yememe ramak kaldıBen neden mi bahsediyorum, anlatıyım;

Kısacası lise tercihleri. Neden buna bu kadar kızdığımı da söyliyim. Annem, Rehberlik hocası, babam, hepsi aynı anda üstüme gelip gelip durdular. 'Ya onlara ne? Ben okucam!' dedirtmeye başladılar, özellikle de babam. Babam biraz sinirli bir insandır ve çok çabuk sinirlenir. O yüzden ona birşey anlatamazsın. Bu tercih meselesi yüzünden bana da kızdı. Neymiş 'Bir meslek lisesine gidemedin!' Ya ben üniversite okumak istiyorum, istediğim bölümde yok meslek liselerinde. Gel bunu babama anlat, maalesef dinlemiyo. İnsanlar ne kadar dediğim dedik. 'Tam 2 seneden beri araştırıyorum, bana güven baba' diyorum, yine dinlemiyo. Ah, gerçekten çıldırmama ramak kaldı. Annem bile 'ben karışmıyorum' dedi. Düşünün, annem bile. Herşeye karışan, benim tatlı annem. Yemin ederim, bahse de girerim, benden fazla bu tercih meselesini sırtında yük gibi taşıyan olmamıştır. Hayır, akıl danışsam birilerine, 'Hangi liseyi istiyorsun?' diye soruyorlar. Buraya kadar iyi, güzel. Söyliyince, 'aman orası şöyle, orası böyle gitme oraya' diye başlıyorlar. Yaşlısından tut gencine kadar. Ben orayı tapulamıcam ki, sadece gidici olarak okucam. Abartmayın. Ya da abartın da, istediğim liseyi sormayın. İnsan böyle bir hevesleniyo 'Acaba bana destek mi çıkıcak?' diye. Ama abartı üstüne abartı dedikoduları dinleyince 'Çok güzel destek çıktı, böyle komşularım/akrabalarım olduğu için gerçekten şanslıyım' diyorum. Tamam, alın bütün liseler sizin olsun aga ya. Tapulayın, ben gidiciyim. Yeterki, bana 4 sene kadar bir lisenizi verin. Geçen gün arkadaşımla karşılaştım. Konuşuyoruz. Kendisi benim sınıf arkadaşım olur. Bana dedi ki:
-Lise olarak seçtiğin bir lise varmı?
-Evet, Ataköy Lisesi'ni düşünüyorum.
Durdu durdu. Bende ona baktım birşey dicek diye. Söylemedi. Sonra söyledi tabii:
-O lisede esrar, kokain ne ararsan varmış, bence sen oraya gitme, ben gitmicem. dedi.
Bende 'bu beni gerçekten seviyo ki, böyle şeyler söylüyo bana' Öyle düşünmemin nedeni bunu benden nerdeyse ilk duyan arkadaşlarımdan olmasıydı.
-Allah Allah, 2 seneden beri araştırıyorum halbuki. Hiç öyle birşeyle karşılaşmamıştım
-Gerçekten bak, abimin arkadaşı, orda kokain'e başlamış.
-Sen, ciddi olduğuna eminmisin?
-Evet, merak etme.
Neyse ayrıldık. Sonra en iyi arkadaşlarımdan birisiyle konuşuyodum. Adam bana dediki:
-Abi keklemiş seni bu. O da o liseye gidicekmiş ben öyle duydum ondan. dedi.
Gerçekten şok derecesine geldim. Lan, madem o liseye gidicen, açık açık söyle yani 'seni istemiyorum' diye. Bu kadar oyalamaya ve beni lafa tutmaya hiç hakkı yok. Bakın, siz siz olun, sakın ama sakın arkadaşlarınızın her dediğine inanmayın.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Cielo Copyright © 2011 -- Template created by O Pregador -- Powered by Blogger